Telenor er en norsk ejet televirksomhed, som er på det danske marked med sine egne produkter – men virksomheden ejer også andre kendte brands som Canal Digital og CBB mobil.
Telenor har en lang forhistorie bag sig. Virksomheden så dagens lys allerede i 1855. Dengang var den statsejet, og stod for det norske telegrafnetværk. Med tiden blev virksomheden privatiseret, og udvidede forretningen til bl.a. mobilnetværk. I 1994 skiftede de navn til det Telenor, som vi kender det i dag.
Telenor opererer i dag ikke blot i Norden, men udbyder mobiltelefoni i både Europa og Asien. Med mere end 170 mio. kunder (2009) er Telenor i dag placeret i top 10 over de største mobilselskaber i verden.
I Danmark er Telenor kendt for at have en bred vifte af mobilabonnementer, internet-løsninger og som forhandler af mobiltelefoner. Herunder kan du læse mere om fordelene og ulemperne ved at være kunde hos Telenor – og meget mere.
Fordele og ulemper ved at være kunde hos Telenor
Som med alle mobilselskaber er der en række fordele og ulemper ved at være kunde hos Telenor. Herunder lister vi dem, der springer os i øjnene.
Fordele ved Telenor
- Mobilabonnementer og internet til rimelige priser
- Mulighed for samlerabat
- Abonnementer til børn og unge
- Næsten døgnåben kundeservice
- Ingen binding på mobilabonnementer
- Bliv sikret for identitetstyveri online med NetSikker
- 5G mobilt bredbånd
- Mulighed for at tilvælge lynhurtig WiFi 6 router
- 30 dages fortrydelsesret på bredbånd
Ulemper ved Telenor
- Ikke de billigste priser
- Børneabonnement er dyrt
Telenor – produkter og services
Telenor har et bredt spektrum af mobilabonnementer og internetløsninger – både til private og til erhverv. Herunder giver vi et overblik over Telenors produkter til private.
Mobilabonnementer hos Telenor
Alle Telenors mobilabonnementer til voksne og unge er inkl. fri tale, 5G, SMS, MMS og NetSikker. Oprettelsen er gratis, du har ingen binding og du får en udvidet 30 dages fortrydelsesret. Desuden har du også mulighed for samlerabat, hvis du samler familiens abonnementer hos Telenor.
Mobilabonnementer til voksne
- 20 GB + 20 GB roaming i EU, USA, Tyrkiet og Thailand
- 50 GB + 25 GB roaming i EU, USA, Tyrkiet og Thailand
- 100 GB + 30 GB roaming i EU, USA, Tyrkiet og Thailand
- Fri data + 35 GB roaming i EU, USA, Tyrkiet og Thailand
Mobilabonnementer til unge (under 24 år)
Med Telenors mobilabonnementer til unge har du som forælder mulighed for at tilføje tryghedsspærringer til abonnementet. Du kan læse mere om Telenors tryghedsspærring her. Mobilabonnementer til unge er billigere end tilsvarende abonnementer til voksne.
- 100 GB + 30 GB roaming i EU, USA, Tyrkiet og Thailand
- Fri data + 35 GB roaming i EU, USA, Tyrkiet og Thailand
Mobilabonnementer til børn (under 13 år)
Telenors mobilabonnementer til børn inkluderer også mulighed for tryghedsspærring. Der er fri tale mellem Telenor-abonnenter.
- 5 GB + 5 timers tale + 5 GB roaming i EU, USA, Tyrkiet og Thailand
Bredbånd og fiber hos Telenor
Hos Telenor kan du både bestille internet via almindeligt bredbånd eller via fiber, hvis der er lagt kabler i dit område. Alle løsninger er uden binding, og inkl. gratis låne-router. Herunder giver vi et hurtigt overblik over dine muligheder.
Fiber-internet hos Telenor
Når du bestiller fibernet hos Telenor kan du med fordel overveje at tilkøbe en WiFi 6 router, der garanterer en ekstra hurtig WiFi-forbindelse i hjemmet.
- 1.000/1.000 Mbit fibernet
- 500/500 Mbit fibernet
- 200/200 Mbit fibernet
Bredbånd hos Telenor
- 1.000/100 Mbit bredbånd
- 500/50 Mbit bredbånd
- 200/20 Mbit bredbånd
Mobilt bredbånd hos Telenor
Alle Telenors mobile bredbåndsløsninger er inkl. 5G.
- 25 GB mobilt bredbånd + 15 GB roaming i 47 lande
- 60 GB mobilt bredbånd + 25 GB roaming i 47 lande
- 200 GB mobilt bredbånd + 30 GB roaming i 47 lande
Hvem ejer Telenor?
Telenor er et norsk ejet aktieselskab, og der er således ingen andre end aktionærerne, der ejer Telenor. Til gengæld ejer Telenor en række andre mindre men stadig kendte brands i Danmark. Her kan vi fx nævne Canal Digital og lavpris-mobilselskabet CBB.
Telenor driftstatus
Du kan altid finde Telenors aktuelle driftsstatus på både mobilnetværket og internetløsninger på siden her.
Telenor Trustpilot: Se anmeldelser af Telenor
Telenor får intet mindre end rigtig gode anmeldelser af sine kunder. Du kan selv kaste et blik på virksomhedens Trustpilot-side, hvor Telenor scorer mere end 4 ud af 5 mulige stjerner i gennemsnit.
Hvis vi skal tage et udpluk af de gode anmeldelser, så roser Telenors kunder virksomheden for sin gode kundeservice, de gode abonnementer og den suveræne dækning. Blandt de dårligere anmeldelser er der mange, der klager over priserne. Og her er det selvfølgelig vigtigt at huske på, at Telenor ikke promoverer sig som et lavpris-selskab.
Kundeservice
Telenors kundeservice er rost for sine lange åbningstider. De har åbent fra mandag-lørdag fra kl. 7-23, og lukket om søndagen.
Du kan ringe til Telenors kundeservice på tlf.: 72 100 100. Du kan også skrive dem en mail, eller besøge din lokale Telenor-butik for at få hjælp. Du kan nemt finde din lokale Telenor-butik på siden her.
Opsigelse
Hvis du ønsker at opsige dit abonnement hos Telenor skal du kontakte dem her.
Telenor arbejder ikke med binding på sine almindelige mobilabonnementer, og heller ikke på bredbåndsløsningerne. Undtagelsen er, hvis du har købt en mobil gennem Telenor samtidig med, at du tegnede abonnementet – her vil der typisk være 6 måneders binding på abonnementet.
Opsigelsesperioden hos Telenor er 30 dage. Som noget eksklusivt i branchen tilbyder Telenor desuden også en udvidet fortrydelsesret på 30 dage på både mobilabonnementer og mobilt bredbånd.
Hvis du har et abonnement på internet skal du huske at returnere det udstyr, du har lånt af Telenor. Du kan altid returnere routeren i en af Telenors fysiske butikker. Du kan selvfølgelig også sende den tilbage, og her skal du bruge den følgende adresse:
Telenor Denmark A/S – Fixed
Postboks 550
0918 Københavns Pakkecenter
Husk at gemme pakkens Track and Trace-nummer.