OK er et dansk andelsselskab, som er ejet af ca. 11.000 andelshavere. OK er af den almindelige dansker primært kendt for sine tankstationer og kiosker, der er spredt jævnt ud over hele Danmark.
Men OK er langt mere end et andelsejet benzinselskab. Det finder man hurtigt ud af, når man besøger deres hjemmeside. For lige siden 00’erne har virksomheden nemlig udvidet deres produktportefølje, så de den dag i dag også kan tilbyde elløsninger, varmepumper, forsikringer – og selvfølgelig også digitale produkter som mobilabonnementer og mobilt bredbånd.
På denne side gennemgår vi OK’s digitale produktportefølje, med henblik på at give et overordnet overblik over OK som tele-udbyder. Her finder du alt fra de produkter, OK tilbyder, til hvilke fordele og ulemper, der er ved at være kunde hos OK. Vi kaster også et blik på hvad nuværende og tidligere kunder kan fortælle om OK’s digitale produkter.
Læs med, og lær mere om OK – og hvem ved? Måske bliver du ligefrem inspireret til selv at begynde din kunderejse hos OK i dag.
God fornøjelse!
Fordele og ulemper ved at være kunde hos OK
Som med alle andre danske teleselskaber er der også en række fordele og ulemper knyttet til det at være kunde hos OK. Herunder har vi listet dem, som springer os mest i øjnene – så får du et hurtigt overblik.
Fordele ved OK
- Billige priser på mobilabonnementer og mobilt bredbånd
- Tilgængelig kundeservice – 80% af kunderne oplever ingen ventetid på telefonen
- En del af dine penge går til at støtte lokale aktiviteter – herunder fx holdsport
- Ofte gode kampagner, der lader dig spare penge på mobilabonnementer
- Mulighed for at samle en lang række produkter hos én udbyder
- Få ekstra taletid eller data i dit mobilabonnement, når du tanker bilen hos OK
Ulemper ved OK
- Ingen mulighed for at låne router til mobilt bredbånd – den skal du selv skaffe
- Mangler de helt billige abonnementer, samt et børneabonnement
- Ingen mulighed for 5G – du må nøjes med 4G for både telefoni og mobilt bredbånd
OK – produkter og services
Hos OK kan du finde en lang række produkter og services. Herunder vil vi dog fokusere på at give dig et overblik over OK’s mobiltelefoni samt mobilt bredbånd fra OK.
Mobilabonnementer hos OK
I alt kan du vælge mellem 5 forskellige mobilabonnementer hos OK. Dem lister vi herunder.
- DK-abonnement: 7 timers tale + 7 GB data i Danmark (ingen roaming inkluderet)
- Lille abonnement: Fri tale + 30 GB data (inkl. 20 GB roaming i EU)
- Mellem abonnement: Fri tale + 80 GB data (inkl. 20 GB roaming i EU)
- Stort abonnement: Fri tale + 200 GB data (inkl. 20 GB roaming i EU)
- Ad libitum abonnement: Fri tale + 1.000 GB data (inkl. 20 GB roaming i EU)
Fælles for alle mobilabonnementer hos OK er, at du samtidig støtter lokale aktiviteter med OK’s overskud. Du har også mulighed for at få tanket ekstra op på data eller taletid, når du tanker din bil hos OK (kræver OK-kort).
Mobilt bredbånd hos OK
OK tilbyder 6 forskellige produkter, når vi taler om mobilt bredbånd. Dem har vi listet herunder.
- Mobilt Bredbånd 1: 7 GB data
- Mobilt Bredbånd 2: 30 GB data
- Mobilt Bredbånd 3: 75 GB data
- Mobilt Bredbånd 4: 125 GB data
- Mobilt Bredbånd 5: 300 GB data
- Mobilt Bredbånd 6: 1.000 GB data
Fælles for alle OK’s pakker med mobilt bredbånd er, at du får oprettelsen til 1 kr., og uden binding. Desuden kommer du ikke til at betale ekstra, hvis du forbruger mere data end der er inkluderet i din pakke. I dette tilfælde vil hastigheden på din forbindelse blot blive skruet ned.
Hvem ejer OK?
OK er et dansk andelsselskab. Konkret betyder det, at det er andelshaverne, der ejer OK. I 2022 var der lidt over 11.000 andelshavere i virksomheden.
OK driftstatus
Hvis du har et mobilabonnement eller mobilt bredbånd fra OK, og du oplever knas på forbindelsen, så kan det være pga. driftsarbejde i dit område. Du kan få et overblik over aktuelle og kommende driftssager hos OK på denne side.
OK Trustpilot: Se anmeldelser af OK
Nogle gange kan den bedste måde at gøre sig et godt indtryk af en virksomhed på være at kaste et blik på kundernes anmeldelser. Det kan du også gøre med OK – og her finder du OK’s Trustpilot-side.
Overordnet set får OK godt 4,5 stjerner ud af 5 mulige på Trustpilot. Dette er en fremragende score, men den er måske ikke helt repræsentativ for vores formål her. OK’s produktportefølje spænder nemlig langt bredere end blot mobil- og dataløsninger, og anmeldelserne går på hele OK’s produkt- og servicekatalog.
Hvis man sorterer lidt i listen af anmeldelser, og udelukkende kigger på dem, der har med mobil og mobilt bredbånd at gøre, så er der dog ret stor enstemmighed blandt kunderne. Produktet er bare godt, dækningen er god, kundeservice er tilgængelig og prisen er helt i orden.
Kundeservice
Hvis du vil have fat på OK’s kundeservice skal du ringe på tlf.: 70 10 20 33. Her kan du betjene dig selv videre til en medarbejder via omstillingen.
OK anbefaler selv, at du sender dem en mail. Det kan du gøre via deres kontaktformular på denne side.
Opsigelse
Hvis du ønsker at opsige dit mobilabonnement eller mobilt bredbånd hos OK, så kan det heldigvis nemt lade sig gøre. Du er nemlig ikke i binding hos OK, og opsigelsesvarslet er 30 dage.
Når du vil opsige, så skal du tage kontakt til OK’s kundeservice på nummeret: 70 10 20 33. Alternativt kan du sende en e-mail til ok@ok-mobil.dk, eller opsige dit abonnement på Min OK på hjemmesiden.