Denne side er reklamefinansieret

Greenspeak: Se fordele, produkter, priser, anmeldelser, mm.

greenspeak

Greenspeak så først dagens lys i 2015 – men mange vil mene, at det bestemt ikke er for tidligt, denne virksomhed kom på banen. Greenspeak har nemlig et stort fokus på at hjælpe klimaet og miljøet gennem det overskud, som virksomheden kan lave gennem sin tele-forretning.

Greenspeak tilbyder mobilabonnementer og mobilt bredbånd samt endnu mere til både private og erhvervslivet i Danmark. Priserne på begge dele ligger nogenlunde i midten – men du kan så til gengæld have god samvittighed overfor miljøet, som Greenspeak jo hjælper med overskuddet.

Hvad er det så, Greenspeak konkret går ind og gør af positive ting for miljøet? Jo, det er faktisk ikke begrænset til specielt få initiativer – bl.a. kan vi nævne udbredelsen af regnskov, omlægning af danske landbrug efter mere bæredygtige principper, genoprettelse af naturområder og meget mere. Du kan finde en mere udbygget liste over projekter og organisationer, som Greenspeak støtter, på denne side.

Læs med herunder, hvor vi går i dybden med Greenspeak som udbyder af mobilabonnementer og mobilt bredbånd i Danmark. Hvem ved? Måske falder du for dem – ligesom titusindvis af andre danskere allerede har gjort.

Fordele og ulemper ved at være kunde hos Greenspeak

Når du er kunde hos Greenspeak, så kommer der selvfølgelig både en række fordele og ulemper med i købet. Nogle af dem skal vi se på herunder.

Fordele ved Greenspeak

  • Fine middel-priser på alle deres abonnementer
  • Gratis oprettelse
  • Ingen binding
  • Bredt udvalg af både mobilabonnementer og mobilt bredbånd
  • Du støtter grønne projekter i ind- og udland

Ulemper ved Greenspeak

  • Ikke lige så billige som discount-udbyderne af abonnementer og mobilt bredbånd
  • Endnu ikke mulighed for 5G
  • Ingen eSIM
  • Roaming-aftaler kun inkluderet på udvalgte abonnementer

Greenspeak – produkter og services

Herunder går vi endnu mere i dybden med Greenspeaks produkter og services. Vi fokuserer på mobilabonnementer og mobilt bredbånd – selvom Greenspeak også udbyder mere end det. Du kan læse mere om Greenspeaks øvrige produkter her:

Mobilabonnementer

Hos Greenspeak kan du i alt vælge mellem 7 forskellige mobilabonnementer. 6 af dem er til faste månedlige priser, mens det sidste mobilabonnement er et forbrugsbaseret et af slagsen.

Herunder får du overblikket over Greenspeaks abonnementer:

  • Mobilabonnement 1: 7 timer + 7 GB data (roaming ikke inkl.)
  • Mobilabonnement 2: Fri tale + 15 GB data (herunder 15 GB roaming i EU)
  • Mobilabonnement 3: Fri tale + 50 GB data (herunder 15 GB roaming i EU)
  • Mobilabonnement 4: Fri tale + 100 GB data (herunder 20 GB roaming i EU)
  • Mobilabonnement 5: Fri tale + 200 GB data (herunder 25 GB roaming i EU)
  • Mobilabonnement 6: Fri tale + 1.000 GB data (herunder 30 GB roaming i EU)

Disse mobilabonnementer er med faste månedlige priser. Men hvis du hellere vil have et forbrugsafregnet mobilabonnement, så kan du også få det hos Greenspeak. Herunder har vi listet deres takster:

  • Tale: 49 øre pr. minut
  • SMS: 8 øre pr. stk.
  • Spærret for MMS og data
  • Minimumsforbrug pr. md.: 10 kr.

Fælles for alle Greenspeaks mobilabonnementer er, at du får gratis oprettelse, og så kommer de uden binding.

Mobilt bredbånd

Greenspeak tilbyder også mobilt bredbånd, og her kan du vælge mellem 6 pakker. Herunder får du overblikket.

  • Mobilt bredbånd, pakke 1: 7 GB data
  • Mobilt bredbånd, pakke 2: 30 GB data
  • Mobilt bredbånd, pakke 3: 75 GB data
  • Mobilt bredbånd, pakke 4: 125 GB data
  • Mobilt bredbånd, pakke 5: 300 GB data
  • Mobilt bredbånd, pakke 6: 1.000 GB data

Desværre tilbyder Greenspeak ikke mobilt bredbånd med roaming inkluderet – du kan kun bruge de tilknyttede datapakker i Danmark. Du får desuden kun leveret et SIM-kort. Hvis du vil have det mobile bredbånd sendt ud i boligen via et WiFi-signal skal du selv bruge din egen router.

Hvem ejer Greenspeak?

Greenspeak er et anpartsselskab, og ejes privat af anpartshaverne. Anders Jensen har i skrivende stund den største ejerandel af Greenspeak, med ejerskab på ca. 40%.

Greenspeak driftstatus

Hvis du oplever knas på forbindelsen som kunde hos Greenspeak kan det være fordi de arbejder på deres infrastruktur – master og kabler i området. Du kan til hver en tid tjekke denne side for at få overblik over nuværende og kommende planlagte driftsforstyrrelser. Linket går til Telenor – men det er deres netværk, Greenspeak benytter.

Greenspeak Trustpilot: Se anmeldelser af Greenspeak

Hvis du stadig er i tvivl om hvorvidt Greenspeak er noget for dig, så kan det være, at en tur forbi deres Trustpilot-side hiver den hjem for dig.

Som den absolut eneste danske virksomhed i telebranchen scorer Greenspeak 5 ud af 5 mulige stjerner på Trustpilot – og det er altså efter over 500 anmeldelser fra nuværende og tidligere kunder.

Vi må ærligt talt sige, at vi ikke har set noget lignende. Kundetilfredsheden er helt i top – og det kan du også regne med, at den bliver for dit eget personlige vedkommende.

Kundeservice

Hvis du vil have fat i Greenspeak kan du fange deres kundeservice på tlf.: 71 79 71 79. Du kan også sende dem en mail på vip@greenspeak.dk, eller fange dem via chatten på deres hjemmeside.

Kundeservice har åbent alle hverdage fra kl. 9-16.

Opsigelse

Hvis du allerede nu er kunde hos Greenspeak, og du ønsker at opsige dit abonnement, så skal du rette henvendelse til deres kundeservice. Her skal du levere din opsigelse – enten mundtligt eller på skrift.

Vi anbefaler en skriftlig opsigelse, da det er lettere for dig at dokumentere på et senere tidspunkt.

Der er ingen binding på Greenspeaks produkter, men du skal være opmærksom på opsigelsesvarslet, som er 30 dage.