Denne side er reklamefinansieret

CBB: Se fordele, produkter, priser, anmeldelser, mm.

CBB er et dansk teleselskab med hovedkontor i København. Virksomheden blev stiftet i år 2000 med navnet “Club Blah Blah”, der dengang var et forsøg på at tiltrække nye kunder med lidt sarkasme. I år 2002 skiftede Club Blah Blah dog navn til det CBB, som vi kender det i dag.

I 2004 blev CBB opkøbt af Sonofon, som kort efter skiftede navn til Telenor. I dag er CBB fortsat ejet af Telenor, og har omkring 500.000 danske kunder.

Læs med herunder, hvor vi fortæller dig mere om hvad du kan få fra CBB, og hvilke fordele og ulemper, der er forbundet ved at være kunde hos virksomheden.

Fordele og ulemper ved at være kunde hos CBB

Som med alle andre danske teleselskaber kommer et kundeforhold hos CBB med et sæt af fordele og ulemper. Herunder har vi listet dem alle, så du hurtigt kan få et overblik.

Fordele ved CBB

  • Lave priser på alle deres produkter
    CBB er et lavprisselskab – så du finder blandt landets laveste priser på mobiltelefoni og mobilt bredbånd her.
  • Gode introduktionskampagner for nye kunder
    CBB kører ofte gode introduktionskampagner for at tiltrække nye kunder. Bl.a. inkluderer det ofte gratis eller halv pris på udvalgte abonnementer i en begrænset periode.
  • Spar penge på streaming med et streaming-tilvalg
    CBB udbyder en streaming-pakke til en lav pris, som du kan tilkøbe dit mobilabonnement.
  • Danmarks gladeste kunder
    CBB har i alt vundet Loyalty Award 5 gange, og har en meget høj score på Trustpilot, ift. mange andre mobilselskaber i Danmark.
  • Rabat på nye telefoner, hvis du tilkøber et abonnement
    CBB forhandler også mobiltelefoner – og hvis du køber en mobiltelefon med et abonnement fra CBB oven i hatten får du store rabatter på telefonen.
  • Ingen binding på nye abonnementer
    CBB tilbyder bindingsfrie abonnementer – så du kan opsige når du vil, også selvom du lige har tegnet abonnementet.

Ulemper ved CBB

  • Ingen mobilabonnementer til børn
    Engang markedsførte CBB et særligt mobilabonnement til børn, men det er desværre ikke længere tilgængeligt.
  • Ikke mulighed for eSIM
    CBB arbejder stadig udelukkende med de fysiske SIM-kort, så du skal vente på SIM-kortet før du kan skifte abonnement.
  • Ingen datadeling på mobilt bredbånd
    Hvis du blot får leveret et SIM-kort uden låne-router, så kan du ikke dele datapakken i det mobile bredbånd fra CBB mellem flere af familiens enheder.

CBB – produkter og services

CBB har et bredt udvalg af produkter – både når det kommer til mobilabonnementer såvel som mobilt bredbånd. Herunder giver vi dig et hurtigt overblik over de løsninger, du kan finde hos CBB.

Mobilabonnementer hos CBB

CBB tilbyder 4 forskellige mobilabonnementer til private kunder. Herunder får du et overblik over indholdet i dem alle.

  • 7 timer / 7 GB data (inkl. fri SMS + MMS, samt fri tale til andre CBB-kunder)
  • Fri tale / 30 GB data (inkl. fri SMS + MMS, samt 20 GB roaming i EU)
  • Fri tale / 80 GB data (inkl. fri SMS + MMS, samt 20 GB roaming i EU)
  • Fri tale / fri data (inkl. fri SMS + MMS, samt 30 GB roaming i EU)

Mobilt bredbånd hos CBB

CBB tilbyder 5 forskellige abonnementer på mobilt bredbånd. Du kan nøjes med at få leveret SIM-kortet, hvis det blot er til en tablet – men du kan også frit tilvælge en låne-router ganske gratis til alle abonnementerne.

  • Go’ til mails og nyheder: 7 GB mobilt bredbånd
  • Go’ til musik og surf: 30 GB mobilt bredbånd
  • 60 timers streaming af film og serier: 75 GB mobilt bredbånd
  • Ideel til masser af streaming: 125 GB mobilt bredbånd
  • Rigeligt til hele familien: 300 GB mobilt bredbånd

Hvem ejer CBB?

CBB eksisterede som et selstændigt selskab fra år 2000, hvor det blev grundlagt, og op til 2004, hvor virksomheden blev opkøbt af Sonofon. Siden da har Sonofon skiftet navn til det, vi i dag kender som Telenor. CBB fortsætter dog med at markedsføre sig under sit eget brand.

CBB driftstatus

Hvis du oplever knas på forbindelsen hos CBB kan du altid tjekke deres nuværende og planlagte driftsstatus på denne side.

CBB Trustpilot: Se anmeldelser af CBB

CBB har Danmarks mest loyale kunder – i hvert fald har virksomheden hele 5 gange vundet Loyalty Awards i Danmark. Og det er noget, som man også kan se på kundernes anmeldelser på CBB’s Trustpilot, hvor CBB – helt eksklusivt – lander ca. 4,5 stjerner ud af 5 mulige. I denne branche er det altså svært at score så højt.

Blandt de mange gode anmeldelser fortæller kunderne bl.a. om den gode kundeservice, de lave priser og den fremragende dækning.

Kundeservice

Du kan få fat i CBB’s kundeservice på tlf.: 50 50 50 50. 

Kundeservice har åbent alle hverdage fra kl. 8-16. Du kan også bestille et opkald fra CBB i weekenden – læs mere på denne side.

Opsigelse

Hvis du ønsker at opsige dit abonnement hos CBB kan du frit gøre det ved at logge ind på Mit CBB

CBB har ingen binding på deres mobilabonnementer, og heller ikke på mobilt bredbånd. Du kan derfor frit opsige dit abonnement hos CBB, når du vil. Opsigelsesvarslet er endda også kun løbende måned – så hvis du opsiger den 25. i en måned er du altså helt ude mindre end en uge efter. Du har selvfølgelig også altid 14 dages fortrydelsesret, når du tegner et abonnement hos CBB. 

Undtagelsen til reglen med bindingen er selvfølgelig hvis du har købt en mobiltelefon hos CBB, og tegnet et mobilabonnement i denne forbindelse. Her vil du være i 6 måneders binding, i bytte for den rabat, du får på mobiltelefonen. Det er at forvente, og i de flestes øjne helt fair.