I de seneste år er det blevet populært for almindelige supermarkedskæder at tilbyde deres egne mobilabonnementer – og siden 2011 har Nettalk været en af dem.
Nettalk er Nettos eget mobilkoncept, udviklet i samarbejde med Nuuday (under TDC), og det er lige så enkelt som Nettos dagligvarekoncept. Du skal nemlig have værdi for pengene – og det lover vi dig, at du også kan få hos Nettalk. Særligt hvis du i forvejen er fast kunde hos Netto.
Billige mobilabonnementer er dét, som Nettalk slår sig på. Og priserne matcher de konkurrerende discount-udbyderes mobilabonnementer. Nettalks egen unikke fordel er dog, at du optjener ekstra data ved at handle i Nettos butikker – og kan få helt op til dobbelt op på din datapakke, uanset hvilket mobilabonnement fra Nettalk du har.
Herunder fortæller vi mere om Nettalk, hvad du skal forvente af udbyderen, hvilke fordele og ulemper der er hos Nettalk, og meget mere. Brug et par minutter på at læse med, og se om Nettalk skulle være noget for dig.
Fordele og ulemper ved at være kunde hos Nettalk
Der er fordele og ulemper forbundet med at være kunde hos Nettalk – og herunder sætter vi fokus på nogle af de mest fremtrædende.
Fordele ved Nettalk
- Billige mobilabonnementer
- Mulighed for at optjene ekstra data, når du handler i Netto
- Gode roamingaftaler
- Mange forskellige mobilabonnementer, så du kan vælge et der matcher dit behov
- Ingen binding
- Mulighed for 5G
- Simple og overskuelige priser og udvalg
Ulemper ved Nettalk
- Der er oprettelsesgebyr på alle abonnementer
- Hjemmeside ikke opdateret, hvilket kan tyde på, at Nettalk faktisk ikke har tid
- Ikke mulighed for eSIM
Nettalk – produkter og services
Hos Nettalk finder du kun produkter i én kategori: Mobilabonnementer. Herunder giver vi dig et overblik over de mobilabonnementer, du finder hos Nettalk.
Mobilabonnementer hos Nettalk
Hos Nettalk finder du i alt 7 forskellige mobilabonnementer – heraf er 6 med faste priser, mens det sidste er et forbrugsafregnet abonnement. Herunder giver vi dig overblikket.
- Mobilabonnement 1: 5 timers tale + 5 GB data (herunder 5 GB EU-roaming)
- Mobilabonnement 2: Fri tale + 20 GB data (herunder 15 GB EU-roaming)
- Mobilabonnement 3: Fri tale + 30 GB data (herunder 15 GB EU-roaming)
- Mobilabonnement 4: Fri tale + 60 GB data (herunder 20 GB EU-roaming)
- Mobilabonnement 5: Fri tale + 100 GB data (herunder 25 GB EU-roaming)
- Mobilabonnement 6: Fri tale + 1.000 GB data (herunder 30 GB EU-roaming)
Fælles for alle Nettalks mobilabonnementer herover er, at du har mulighed for at optjene ekstra data, når du handler dine dagligvarer i Nettos butikker.
Du får tilsendt et lille kort, der er tilknyttet dit abonnement. Når du handler får du blot kortet scannet, og så vil den ekstra data blive tanket ind på dit mobilabonnement. For at få dobbelt data i en måned skal du handle for 4.000 kr. Handler du for under dette beløb vil mængden af data, som du får tanket på, være proportionel med det mindre beløb, du handler for.
Hvis du ønsker et billigt, forbrugsafregnet abonnement fra Nettalk, så finder du deres takster herunder:
- Tale: 59 øre/min.
- SMS: 20 øre/stk.
- MMS: 2 kr./stk.
- Data: 2 kr./MB.
For alle abonnementer hos Netto skal du betale for oprettelse, men der er ingen binding.
Hvem ejer Nettalk?
Nettalk er ejet af Netto – som er ejet af Salling. Nettalk er desuden udviklet i samarbejde med Nuuday, der hører under TDC.
Nettalk driftstatus
Hvis du oplever knas på mobilforbindelsen, så kan du tjekke Nettalks driftsstatus på denne side. Siden er for TDC, men det er det samme netværk, som Nettalk leverer sine mobilsignaler igennem.
Nettalk Trustpilot: Se anmeldelser af Nettalk
Hvis du overvejer at blive kunde hos Nettalk, så bør du for en god ordens skyld lige kaste et blik på hvad andre nuværende og tidligere kunder siger og har sagt. Du finder Nettalks Trustpilot-side her.
På Trustpilot scorer Nettalk 3,2 stjerner ud af 5 mulige. Det er sådan set ikke fordi det er en specielt prangende score – men der er alligevel flere gode anmeldelser end dårlige.
Blandt de gode anmeldelser fortæller kunderne om et problemfrit køb, et godt signal og en kundeservice, der behandler en som et menneske. Alt sammen gode signaler.
Blandt de negative anmeldelser er der flere, der fortæller, at Min Side på Nettalks hjemmeside sjældent virker. Desuden kan du købe taletidskort til Nettalk i Nettos butikker – men de virker altså heller ikke mere.
Når man holder disse klager sammen med det faktum, at der er mange forældede eller decideret forkerte informationer på Nettalks hjemmeside, så kunne det tyde på et teknisk team, der ikke helt har tid til at holde produktet opdateret. Det er uheldigt, og giver et dårligt indtryk.
Kundeservice
Hvis du vil have fat i kundeservice hos Nettalk, så kan du ringe dem op på tlf.: 70 10 01 02. Du kan også sende dem en mail på kundeservice@nettalk.dk.
Åbningstiderne er mandag-torsdag fra kl. 8-16, og fredag fra kl. 8-15.
Opsigelse
Hvis du er kunde hos Nettalk, og du ønsker at opsige dit abonnement, så er det heldigvis nemt. Her skal du rette henvendelse til Nettalks kundeservice, og melde dem din mundtlige eller skriftlige opsigelse.
Der er ingen binding på Nettalks produkter, men du har 30 dages opsigelsesvarsel.