Som vi tidligere har omtalt her på Dit Bredbånd, så er der kamp om den nye ordning med bredbånd mellem Yousee og Stofa, og nu er Stofa klar med deres nye strategi.
Der er hård kamp og at være den mest innovative og fremadskuende udbyder på markedet inden for tv og bredbånd. For få uger siden annoncerede Stofa at MitTv ville være det nye bud på en bedre løsning for kunder, der ønsker at betale per kanal per måned.
Yousee startede ud med at annoncere, at de ville komme med en ny løsning inden for bredbånd, hvor man i fremtiden vil kunne købe bredbånd uden at købe tv-pakke, og at det ville være klart i 2016. Stofa kom dog Yousee i forkøbet, og annoncerede for nogle uger siden, at de allerede ville have denne løsning klar i slutningen af 2015.
Stofas nye fokus
Stofa har derfor taget kampen op om kunderne på tv- og bredbåndsmarkedet, og fokuserer nu på hvad det er at forbrugerne efterspørger, og har brug for. De kommer til at tilbyde Stofa MitTv, som giver mulighed for kunderne selv at vælge de kanaler de vil se, og kun betale per kanal om måneden. Det foregår sådan, at man som kunde får adgang til alle tv-kanaler, og kan se 3 minutter af dem, og derefter vælge om man fortsat vil have mulighed for at se dem i 30 dage. Hvis de ønsker det, så skal de blot indtaste en kode, og det er ikke set på det danske tv-marked før.
Dog er trenden med streaming stigende, og man kan derfor stille spørgsmålstegn ved, om denne tjeneste vil være en succes i fremtiden. Man må tilpasse sig den tid vi lever i, og mon ikke fremtiden byder på nogle andre tv-løsninger?
Håb om højere omsætning
Stofa kæmper en brav kamp med sin omsætning, da der er pres på det danske tv- og bredbåndsmarked. De håber at de med det nye tv- og bredbåndsløsning kan få omsætningen til at stige igen. Det er endnu uvidst hvordan forbrugerne vil tage imod Stofa MitTv, da forbrugsmønstrene er i forandring.
Underskuddet var på hele 101 millioner kroner i 2014, i 2013 var der et underskud på 43 millioner og i 2012 var der et minus på 59 millioner. Vi må se hvordan situationen bliver for Stofa de kommende år, og håbe de får mere succes med deres nye løsninger.