
Overvejer du at abonnere på bredbånd hos Stofa?
I så fald er du landet det rette sted. Her på siden gennemgår vi Stofas bredbåndsløsning, så du nemt kan træffe en beslutning. Læs med, og lær alt, der er værd at vide om bredbånd hos Stofa.
Muligheder for bredbånd hos Stofa
Stofa tilbyder bredbåndsløsninger til en lang række danske husstande, der ikke er dækket af fibernettet. Hvilken bredbåndsløsning, Stofa konkret kan tilbyde dig på din adresse, afhænger altså af hvor du bor.
Herunder kan du se en række bredbåndsløsninger, som Stofa tilbyder på forskellige adresser i Danmark.
1.000/100 Mbit bredbånd
Dette er den lynhurtige løsning til store familier, hvor alle har et stort internetbehov. Her kommer I aldrig til at mærke langsomme forbindelser.
500/50 Mbit bredbånd
Halvt så hurtig som en 1.000 Mbit forbindelse – men stadig mere rigeligt for langt de fleste.
200/20 Mbit bredbånd
Med en 200/20 Mbit bredbåndsforbindelse fra Stofa får I dækket de grundlæggende behov til familier af moderat størrelse. Dette er blandt de mest almindelige hastigheder, I finder på bredbåndsløsninger.
100/10 Mbit bredbånd
En standardløsning til par og små familier, hvor internetbehovet ikke er det største – men hvor I selvfølgelig stadig bruger det.
Dækning: Se om du kan få bredbånd fra Stofa
Hvis du vil se om du kan modtage bredbånd fra Stofa kan du med fordel bruge Stofas egen adresse-tjekker. Den finder du på siden her.
Hvis adresse-tjekkeren registrerer, at der er lagt fiberkabler i dit område, vil du ikke blive præsenteret for Stofas bredbåndsløsninger. Derimod får du præsenteret en palette af fibernet-løsninger, som du i stedet kan vælge imellem.
Du kan også være uheldig, at Stofa ikke kan levere bredbånd eller fiber til din adresse. I så fald får du det at vide, når du indtaster din adresse i Stofas adresse-tjekker. Stofa vil i så fald henvise dig til en af sine samarbejdspartnere, der kan levere internet i dit område.
Installation hos Stofa
Når du bestiller bredbånd fra Stofa får du tilbudt en god, lille ekstra-service ved navn “WiFi Garanti”. Servicen er gratis, og inkluderer et gratis tekniker-besøg på din adresse. Teknikerbesøget ligger så tæt på leveringsdatoen for dit internet-udstyr som muligt. Teknikeren opsætter dit WiFi, og sikrer, at der er maksimal dækning i alle hjemmets rum.
Du kan selvfølgelig også selv vælge at installere bredbånd fra Stofa, hvis du føler dig kyndig til det. Det er heldigvis ikke særlig svært, og der følger en trin-for-trin-vejledning med det udstyr, du får tilsendt. Og hvis du skulle støde på problemer undervejs i opsætningen kan du altid ringe til Stofas tekniske support på tlf.: 88 30 30 30. Det er også muligt at få en tekniker ud, hvis du erfarer, at du ikke selv kan installere dit bredbånd.
Hvor hurtigt bredbånd kan du få hos Stofa?
Hvor hurtigt bredbånd du kan få fra Stofa afhænger af din adresse. Ofte kan du dog få den helt hurtige bredbåndsløsning på 1.000/100 Mbit, hvis du ønsker det. Det koster selvfølgelig lidt mere end hvis du vælger en langsommere løsning. Ofte er 500/50 Mbit eller 200/20 Mbit også mere end tilstrækkelig for de fleste husstandes behov.
Hvis du vil have en konkret liste over de hastigheder, du kan opnå med bredbånd fra Stofa på din adresse, kan du bruge den førnævnte adresse-tjekker på Stofas hjemmeside.
Erhverv: Kan du få bredbånd til din virksomhed hos Stofa?
Stofa tilbyder ikke deciderede erhvervsløsninger, når det kommer til bredbånd. Dog kan du selvfølgelig godt se efter som Stofa kan levere bredbånd på din virksomheds adresse. Du vil dog her blive faktureret som privat person.
En ekstra ting, du også skal være opmærksom på, er at der som oftest er en “fair-use”-klausul på Stofas bredbåndsløsninger. Hvis du har en stor virksomhed, der kommer til at trække meget på en almindelig bredbånsforbindelse, der egentlig er tiltænkt privat forbrug, så vil du komme til at høre fra Stofa. I sidste ende kan det ske, at Stofa opsiger din bredbåndsaftale, hvis forbruget er meget højt.
Foreninger: Få Stofa bredbånd til foreningen
Stofa har en lang historie med levering af internet og TV-løsninger til foreninger – herunder boligforeninger og almene ejerforeninger.
Du kan læse mere om hvad Stofa kan tilbyde af bredbånd til jeres forening på Stofas side for foreninger. Du kan også ringe på tlf.: 88 13 14 15 – så vil en medarbejder fra Stofa hjælpe jer videre.
Opsigelse
Hvis du ønsker at opsige dit Stofa bredbånd skal det ske via telefon på nummeret: 88 30 30 30 – her taster du 2 for opsigelse. Husk, når du opsiger dit bredbånd fra Stofa, at du skal levere bredbåndsudstyret tilbage til dem inden for tidsfristen – ellers får du en regning på udstyret.
Tjek driftstatus
Hvis der opstår knas på din bredbåndsforbindelse hos Stofa kan det være, at der er indlagt planlagt arbejde i dit område. Du kan altid se aktuelle og kommende driftsforstyrrelser på denne side. Hvis du oplever forstyrrelser, der ikke er registreret på Stofas side for driftsstatus kan du kontakte Stofas tekniske support på tlf.: 88 30 30 30.